Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

 

eu_konkurenceschopnost

Naše škola je zapojena do projektu Vzdělání pro konkurenceschopnost

eu_vvv Naše škola je od 1. ledna 2017 příjemcem projektu CZ.02.3.68/0.0/16_022/0003916 (tzv. Šablony)

Naše škola je od 1. ledna 2017 partnerem v projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000509 (Budování kapacit škol)

 

 

 
 
Česká školní inspekce
Ústecký inspektorát
 
 
 
Inspekční zpráva
 
Základní škola Chomutov,
Akademika Heyrovského 4539
 
Adresa: Ak. Heyrovského 4539, 430 03 Chomutov
 
Identifikátor školy: 600 077 381
 
Termín konání inspekce: 1. – 5. a 17. prosinec 2003
 
 
 
Výňatek z inspekční zprávy obsahuje pouze kapitoly :     
1.      Úvodní stránka
2.      Předmět inspekční činnosti
3.      Závěr inspekce
4.      Poslední stránka s podpisy ( fotokopie )
 
 
 
Čj.:
065 324/03 - 5002
Signatura:
of1cx114
 
 
 
 
Předmětem inspekční činnosti bylo zjištění a zhodnocení:
v    personálních podmínek vzdělávací a výchovné činnosti v základní škole (dále ZŠ) vzhledem ke schváleným učebním dokumentům
v    materiálně-technických podmínek vzdělávací a výchovné činnosti v ZŠ vzhledem ke schváleným učebním dokumentům
v    průběhu a výsledků vzdělávání a výchovy ve vybraných předmětech 1. stupně ZŠ vzhledem ke schváleným učebním dokumentům
v    průběhu a výsledků vzdělávání a výchovy ve vybraných přírodovědných předmětech 2. stupně ZŠ vzhledem ke schváleným učebním dokumentům
v    průběhu a výsledků vzdělávání a výchovy v předmětu anglický jazyk ve 4. – 9. ročníku ZŠ vzhledem ke schváleným učebním dokumentům
 
závěr
Personální podmínky základní školy odvíjející se od 74% kvalifikovanosti pedagogického sboru umožňují realizaci zvoleného vzdělávacího programu. Při přidělování předmětů do úvazků učitelů je preferována jejich odbornost, praxe a další schopnosti. Organizace chodu školy je funkční, stejně tak jako systém výchovného poradenství a prevence soc. patologických jevů. Velmi dobře je zajišťována informovanost zákonných zástupců žáků, rezervy v kontrolním systému byly zjištěny ve směru k výuce anglického jazyka.
Pro realizaci vzdělávacího programu má škola vynikající prostorové a materiální podmínky. Výuka všech předmětů probíhá takřka výhradně v odborných učebnách, učitelé mají k dispozici kabinety s dostatkem pomůcek. Zlepšuje se zázemí pro relaxaci žáků o přestávkách. Slabá místa (venkovní prostory, úniky tepla) má vedení školy podchycena a zanalyzována, jejich řešení je součástí koncepce dalšího zkvalitňování materiálně technických podmínek, kterou škola postupně naplňuje.
Učební plány škola dodržuje, neplnění osnov nebylo v případě sledovaných předmětů zjištěno. Vynikající je nabídka volitelných a nepovinných předmětů a zájmových útvarů. Ve výuce převažují tradiční frontální formy a metody práce, které někdy vedly k dominantní roli učitele a komunikaci jen s úzkým okruhem žáků. U některých učitelů však již byly efektivně zařazované i modernější prvky (osvojování nových poznatků na základě pozorování, práce s informacemi a vlastních aktivních činností, předkládání problémových úloh, vedení žáků ke kooperaci, diskuze), podporující činnostní a tvořivé učení žáků. Kvalitní úroveň měla výuka sledovaných přírodovědných předmětů, pozitivní zjištění převažovala i na 1. stupni. Za tímto hodnocením zaostává podprůměrná úroveň výuky anglického jazyka. I přes velmi dobré jazykové zázemí vyučujících byla patrná absence návyku žáků na cizojazyčnou komunikaci, dominantní roli mají v hodinách učitelé. Často opakovaným nedostatkem na 2. stupni byly závěry hodin bez shrnutí, zhodnocení práce žáků, bez prostoru pro jejich sebehodnocení a s přetahováním výuky do přestávek.
Škola umožňuje žákům zapojení do řady sportovních, společenských a kulturních aktivit, usiluje o větší otevřenost vůči rodičům a širší veřejnosti vůbec.
 
V porovnání s inspekčními zjištěními z roku 1999 ČŠI konstatuje:
  • výrazně se rozšířila nabídka volitelných předmětů
  • zlepšila se strukturovanost učiva v matematice
  • zkvalitnil se systém otevřenosti školy
  • trvale nadprůměrné jsou další aktivity školy, vhodně doplňující vých. - vzděl.program
  • školní řád se vyznačuje větší demokratičností
  • byl zaveden systém spolupráce učitelů na bázi předmětových komisí
  • podařilo se založit Radu školy
  • zlepšila se vybavenost tříd školním nábytkem
  • zlepšení doznal i učebnicový fond
  • prostory chodeb jsou upravovány pro relaxační vyžití
  • změnil se způsob využívání učeben (na 2. stupni přechod od kmenových k odborným)
  • přetrvávají nedostatky týkající se závěrů hodin
  • opětovně byla zachycena slabá místa ve výuce cizího jazyka