Vážení rodiče,
ve středu 24.4. proběhnou třídní schůzky. 1. stupeň začíná v 15:30 a 2. stupeň v 16:00. Srdečně Vás zveme.
Reflexe od žáků 6. ročníku
Na exkurzi do Ledčic jsem se moc těšila, i když jsem vlastně nevěděla, na co se mám těšit.
Myslela jsem si, že to bude exkurze, kde nás posadí někam do učebny a budou
nám vyprávět o historii. Po příjezdu bylo ale všechno jinak.
Nejprve nás rozdělili do čtyř skupin. Naše skupina se vydala do stodoly, kde
jsme si mohli vyzkoušet, jak se vyrábí mouka pomocí kamene. Práce to byla
těžká, než bych vyrobila mouku potřebnou pro výrobu chleba, asi bych umřela
hlady.
Na dalším stanovišti jsme se zkusili na chvíli stát archeology. Pomocí
speciální mističky a lžíce jsme ze země odhrabali lidskou kostru.
Následně nás zavedli na pole, kde nám zapůjčili detektor kovu a hledali jsme
pomocí něho v zemi kov. Když jsme ho našli, vyhrabali jsme ho a předali
našemu průvodci.
Na posledním stanovišti jsme si mohli vyrobit keramickou nádobu. Toto
stanoviště se mi líbilo nejvíce.
Celý výlet se mi moc líbil a ráda bych jela na nějaký podobný.
Ella Rollová 6.C
Ráno jsme nastoupili do autobusu a dojeli do Ledčic. Rozdělili jsme se na čtyři skupiny a společně jsme pak šli na pět stanovišť.
Na prvním stanovišti nám jeden pán říkal, podle čeho se archeolog skoro vždy trefí do místa, kde vykopávka leží. Potom nám dal detektory kovu, motyku, sáček na nálezy a jen sledoval, jak hledáme a kopeme.
Druhé stanoviště bylo vlastně jako kroužek keramiky. Mohly jsme tam dělat z hlíny Věstonickou Venuši nebo hrneček, či jinou nádobu. Já jsem vyráběl obličej.
Na třetím stanovišti byla paní, u které jsme brousili kámen a drtili obilí. Na tomto místě bylo i na první pohled obyčejné pískoviště, ve kterém, když jsem udělal důlek, tak se dno změnilo na modré, po zasypání a urovnání byl písek najednou zelený a když jsem uplácal kopec, písek byl hnědý až bílý. Náš úkol byl vytvořit krajinu, na které by se dalo žít.
A poslední stanoviště bylo vykopávání hrobky. Učili jsme se, jak se u toho musíme chovat a jak objevy vykopávat aniž bychom je zničili. Moc se mi to všechno líbilo. Po tomto zajímavém výletu začínám přemýšlet o práci archeologa.
Matěj Matuška 6.B
Na dnešní exkurzi jsem se dozvěděla, co dělat když vyhrabeme kostru. Jak poznám zda-li je to muž, či žena. Poznáme také, jestli to byl pravák nebo levák, a to podle nalezených předmětů a jejich umístění v hrobě. V našem hrobě jsme objevili kovovou sponu, džbány na jídlo a roh na vodu.
Dále jsme ozkoušeli detektor kovu. Když detektor zapípal, hrabali jsme a kopali motyčkami dokud jsme nenalezli nějaký kov. Například malá matička, koruna, šroub, klíč a tak.
Dozvěděli jsme se také, jak se dělala mouka, že bylo potřeba obilných zrn a ta se drtila kamenem. Nadrcená zrnka se pak dávala do síta, tím prošla jen mouka, velká zrnka se drtila dál.
Moc se nám v history parku líbilo!
Alexandra a Sarah Krstičovi 6.A