Mgr. Renata Potrebuješová - Školní speciální pedagog
Školní speciální pedagog působí ve škole od roku 2014 v rámci rozvojového programu MŠMT na podporu školních psychologů a školních speciálních pedagogů ve školách. Činnost školního speciálního pedagoga ve škole je samostatná poradenská činnost, která není přímou součástí vzdělávací činnosti školy. Jedná se o komplexní službu žákům, jejich rodičům a pedagogům, která vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, v platném znění.
Kontakt:
Konzultační hodiny pro práci a reedukaci s žáky, pro rodiče a pedagogické pracovníky školy:
- Středa: 8:00 - 13:30
- Čtvrtek: 8:00 - 13:30
Konkrétní termín a čas konzultace je třeba sjednat na základě telefonické či mailové domluvy. S čím se můžete na školního speciálního pedagoga obrátit a co Vám může poskytnout:
Děti/žáci mohou školního speciálního pedagoga vyhledat, když mají problémy s učením, nevědí, jak se učit, mají potíže se soustředěním apod. Mohou využít:
- individuální konzultace při studijním selhávání, při specifických či nespecifických poruchách učení či při výchovných obtížích a poruchách chování;
- pravidelné individuální hodiny reedukace (náprav) jako žák se specifickými poruchami učení;
- individuální konzultace a podporu jako mimořádně talentované a nadané dítě;
- individuální konzultace o problémech s učením, vztahy s vrstevníky, učiteli, rodiči apod.
Rodiče mohou se školním speciálním pedagogem individuálně konzultovat:
- studijní a výchovné problémy dětí;
- použití metod reedukace specifických poruch učení a forem práce v domácím prostředí;
- doporučení vhodných pomůcek a podpůrných opatření;
- individuální podporu talentovaného a mimořádně nadaného dítěte;
Pedagogové mohou úzce spolupracovat se školním speciálním pedagogem a konzultovat:
- individuálně výukové a výchovné problémy žáků;
- volbu vhodných výukových metod a strategií spolu s formou reedukace;
- podporu a pomoc při vytváření i vyhodnocování individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory pro žáky;
- cílenou formu podpory u jednotlivých žáků ve spolupráci s asistentem pedagoga;
Ke školnímu speciálnímu pedagogovi se žáci dostávají na doporučení učitele, na žádost rodičů i na základě vlastního přání. Školní speciální pedagog pracuje s jednotlivými žáky či žákovskými skupinami. K individuální systematické práci je nutný písemný souhlas rodičů či zákonných zástupců. Školní speciální pedagog se řídí etickým kodexem a je vázán mlčenlivostí.
Dokumenty ke stažení: